Nákladní vůz Np 1-22478

Nákladní vůz Np 1-22478 Po opravě  Původně krytý uzavřený vůz řady Z, vyrobený kolem roku 1930 pražskými Ringhofferovými závody, prošel během své služby u ČSD přestavbou na nízkostěnný plošinový vůz řady N. Už jako pomocný vůz pro údržbu tratí, deponovaný v Počeradech, byl v roce 1994 vyřazen a určen na sešrotování. Zde ho pro muzejní […]

Nákladní vůz Z 1-51041

Nákladní vůz Z 1-51041 Před opravou Po opravě  Krytý dvounápravový vůz s označením Z 1-51041 patřil k nejrozšířenějšímu typu nákladních vozů vyrobených po roce 1900 Ringhofferovými závody. Tento vůz s rozvorem 4,8 metru byl vyroben konkrétně v roce 1903 a po ukončení svého pravidelného provozu upraven na pojízdný motorgenerátor a přidělen do stanice Stará Paka. […]

Nákladní vůz Zd 2-28157

Nákladní vůz Zd 2-28157 Před opravou Po opravě  Krytý dvounápravový vůz s označením Zd 2-28157 byl vyroben někdy v období let 1900 až 1910. Po ukončení svého pravidelného provozu spadl pod správu TSS Hradec Králové, kde sloužil jako pojízdná dílna elektroúseku. Dlouhou dobu byl odstaven v Týništi nad Orlicí, odkud byl v prosinci 1993 odkoupen […]

Lokomotiva T334.0866

Lokomotiva T334.0866 Před opravou Po opravě  Pro lehkou až středně těžkou posunovací službu vyvinulo ČKD v roce 1959 prototyp lokomotivy T324.0. Lokomotiva byla podrobena důkladnému zkušebnímu provozu a na základě poznatků z provozu a údržby byly provedeny konstrukční změny. Jako řada T334.0 se lokomotiva začala vyrábět v roce 1961. Po ČKD probíhala výroba i v […]

Přípravy motoráčku M152.604

Přípravy na letošní sezóny byly, mimo jiné, i ve znamení opravy kompresoru motoráčku M152.0604. Na M152.0604 se nám nezdál hlučný chod nedávno měněného kompresoru. Rozhodli jsme se tedy kompresor rozebrat a nestačili jsme se divit. Ojniční pouzdro druhého stupně bylo úplně vyběhané. Velká vůle byla i v uložení pístního čepu v pístních okách. Nakonec tedy […]

Lokomotiva T212.0026

Lokomotiva T212.0026 Před opravou Během opravy  Z důvodu nedostatku malých posunovacích lokomotiv u ČSD i v průmyslu byla v TS Martin (Turčianske strojárne Martin) v roce 1967 zahájena výroba lokomotiv T212.0. Konstrukce vycházela z lokomotiv T211.0, vyráběných na přelomu padesátých a šedesátých let v ČKD. Nová řada dostala výkonnější motor Tatra 930-51 a mechanickou převodovku […]

Motorový vůz M152.0604

Motorový vůz M152.0604 Před opravou Po opravě  Po neúspěšném pokusu nahradit staré motorové vozy M131.1 motorovými vozy M240.0, zadalo ministerstvo dopravy Vagonce Studénce vývoj lehkého dvounápravového motorového vozu pro vzdálenosti do 30km a většího čtyřnápravového motorového vozu na vzdálenosti větší. Kvůli dostupnosti náhradních dílů a jednodušším opravám, vybrala Vagonka pro pohon menšího motorového vozu motor […]