Motorový vůz M152.0604

Motorový vůz M152.0604
Před opravou Po opravě
 Po neúspěšném pokusu nahradit staré motorové vozy M131.1 motorovými vozy M240.0, zadalo ministerstvo dopravy Vagonce Studénce vývoj lehkého dvounápravového motorového vozu pro vzdálenosti do 30km a většího čtyřnápravového motorového vozu na vzdálenosti větší. Kvůli dostupnosti náhradních dílů a jednodušším opravám, vybrala Vagonka pro pohon menšího motorového vozu motor Liaz 634 a automatickou převodovku Praga 2M70 z autobusů ŠM 11. Zkušebně bylo toto soustrojí nainstalováno do dvou motorových vozů M131.1. Zkušební provoz těchto vozů označených M131.3 dopadl výborně a tak nic nebránilo tomu, aby Vagonka vyrobila první dva prototypy nového motorového vozu označených M151.0.

Kvůli překročení plánované hmotnosti pak byly seriové vozy označeny M152.0. Ministerstvo dopravy jich v roce 1973 objednalo 300. Protože ale sešlo z výroby většího motorového vozu, zvolilo Ministerstvo jako nouzový plán doobjednání dalších kusů motorových vozů M152.0. Do roku 1984 jich tedy bylo vyrobeno 678 kusů + 2 na rozchod 1520 mm.

Náš motorový vůz M152.0604 absolvoval 23.2. 1983 první zkušební jízdu na zkušební trati Vagonky Studénky. 1.3. byl pak dodán do depa Plešivec a 3.3. absolvoval TBZ. V červnu 2013 byl vůz odstaven a v létě 2014 se ho členům Kolej klubu podařilo od ZSSK odkoupit. Koncem roku byl přepraven do Turnova, kde proběhly práce na jeho zprovoznění a uvedení do historické podoby.

Motorový vůz je možné si pronajmout na nejrůznější akce jako třeba firemní večírky, svatby, nebo třeba narozeninové oslavy.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *